منتدى مــعـــهــــد طيبـه لعلوم الحاسب الالي

أكبر تجمع لطلاب معهد طيبه والأكثر تميزا

مــــــــــنــتـدى مـــــــــعـــــــــهــــــــــد طـــــــــــيـــــبــــــــــه لـــــــلـــــــحـــــــــاســـــــــــــب الالــــــــــــى أكــبــر تــجــمـــــع للــطـــلـــــبـــــه والأكـــثـــر تــمــيــزا
*****اهــــلا ومـــرحـــبــــــا بـــكـــم في أكــبـــر تــجــمــع لطــلاب مــــعـــــهـــــــد طـــــيـــبـــــه لـــعـــــلــــــوم الــحــاســب الالــــي*****

هل أصبح الحب مستحيل؟؟؟؟

شاطر

تصويت

هل أصبح الحب مستحيل؟؟؟؟

[ 1 ]
    33% [33%] 
    [ 1 ]
    33% [33%] 
    [ 1 ]
    33% [33%] 
    [ 0 ]
    0% [0%] 

مجموع عدد الأصوات: 3
    حسام
    عضو نشط
    عضو نشط

هل أصبح الحب مستحيل؟؟؟؟

مُساهمة من طرف حسام في الخميس 11 مارس 2010, 11:41 am

عايذ أشوف تصوتكم ورئيكم على الموضوع ده أنا على فكره مش بقول أن مافيش حب أن بس بطرح الموضوع عليكم وعايذ أعرف رئيكم
    هل ظروف الحياه اللي احنا فيها مش بتسمح أن يكون في حب
    أنا شايف أن ظروف الحياه مش مخليا وقت اصلا ان الواحد يحب فيه
    وأن كمان الماديات دلوقتي بتحكم في أستمرار أو فشل الحب
    يعني ممكن أتنين يحبه بعض في فترة الجامعه ويستمر الحب لنهاية فترة الدراسة
    وبعد كده ممكن يفشل الحب بسبب الماديات
    أنا شايف أن الماديات هي السبب الرئيسي في فشل الحب
    عايذ أشوف رئيكم
    hamada
    مدير منتدى معهد طيبة
    مدير منتدى معهد طيبة

رد: هل أصبح الحب مستحيل؟؟؟؟

مُساهمة من طرف hamada في الخميس 11 مارس 2010, 3:03 pm

أولا أنا بشكرك ع الموضوع ده
    أنا رأيي أن دلوقتي قليل أوي لما اتنين بتجوزه عن حب
    لأسباب كتيره أوي ومنهاأكيد الماديات زي ما انت قولت بتحكم في حاجات كتيره أوي ...أنا رأيي كمان أن الجواز التقليدي دلوقتي
    بقى هو اللي ماشي خلاص والحب بيجي بعد فترة وأستمرار العشره
    حتى لو الواحد أتجوز وفي أنسانه كان بيحبها قبل الجواز مع مرور الزمن والوقت في حياته الجديده بينساه وحده وحده اللي كان بيحبها وكذلك برده البنت نفس الأمر عشان الحياة مش بتقف عند واحد أو وحده .....وعايذ أقول كمان أن سعات الواحد بعد كده بيكتشف أن الأنسانه اللي كان بيحبها ماكنش حب ..لأن مش كل ما الواحد بيتخيل أنه حب حد يبقى فعلا بيحبه بجد سعات كتير أوي بيقى موهوم أنه بيحبه لأنه يبقى محتاج للحب ده عشان مافيش حد في حياته فالما بيصادفه شخص من مجرد أنه حس بأعجاب من الطرف التاني بيتهيأله أنه حبه...لأن كتير أوي الأنسان لما بيعجب بحد يبتدي يفكر فيه ويتهيأله أنه حبه ...يعني ملخص رأيي ياحسام
    أن الحب دلوقتي هو بعد الجواز أنما قبل كده بتبقى فتره وكل شاب أو بنت بتمر بيها ..هو الأعجاب المتكرر أذا كان من الشاب أو البنت في الفتره اللي قبل الجواز
    وعلى فكره الأنسان لما بيحب بجد بيبقى غلطان وده الموضوع اللي هعمله بعد موضوعك بعنوان ..ليه لما الأنسان بيحب بجد بيبقى غلطان؟؟؟؟
    شكراّ على موضوعك الجميل ده ياحسام وهي دي الموضيع اللي بجد بتعجبني أوي مش نعمل موضوع في كلام شعر عيزين ناخد أراء بعض في المواضيع اللي زي دي ...شكري للجميع

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]

عظيمه
    عضو نشط
    عضو نشط

مُساهمة من طرف عظيمه في الخميس 01 أبريل 2010, 3:41 pm

آلآجـآبـه رقـم 4 آلـحـب مـوجـود بـس نــــــــآدر جــــــدآ وصـعـب آنـك تتـحـب وسهـل جـدآ آنـك تـحـب وصـعب جـدآ آنـك فـى آلـزمـن ده تـخـوٍِن لآن آلبنـآت فـى آلـوقـت آلـلى آحنـآ فيـه ده آلبنـت هيـه آللـى بقـيت بتـخون آلـوآد آنـآ
    عـن نفسـى حبـيت وبـنت مـن المعهـد كمـآن وكمـآن نـت هيـه آحلـى حـآجـه فـى عمـرى آللـى رآح وكمـآن سآبتـلى آحلـى آيـآم عمـرى آللـى جـآيـه آنـى هـآفتـكـرهـآ فيهـم وكـنت هـآ تقـدملهـآ وكنـت مكـلم آهلـى عليهـآ كمــآن وآلبـنت دى آلمعهـد كلـو يعـرفهـآ عشـآن هيـه يعتـبـرِ مـن آجمـل بنـآت آلمعهـد شكـلآ
    بصـو يـآ جمـآعـه آنـآ مـشِ هـآقـدرٍ آتـكلـمٍِ عنهـآ هيـه ربنـآ بسهلهـآ وآنـآ ربنـآ يسهلـى
    بـس آللـى عـآوٍِزٍِ آقـولـوٍ ل كـلٍِ شـآب فـى آلمعهـد آن آلحـب آجمـل شـئ فـى آلدنيـآ دي كلهـآ بـس جـرحو بيبقـى آصـعب جـرح فـى آلدنيـآ كلهـآ عشـآن كـدآ آنـآ ننفسـى كلكـمٍِ تحبـو بعـد آلـزوآج عشـآن عشـآن فـى آلـوقـت ده هيـه هـآ تبقـى زٍِوٍِجتـك وحلألـك وآم عيـآلـك يبقـى هيـه فـى آلـوقـت ده ليهـآ آلحـق آنـك تحبهـآ آو تعشقهـآ ويـآريـت تعشقهـآ لأن آلحـب نـوع مـن آنـوع العـشق
    ديمـآ كلنـآ متعـوديـن علـى آن الحـب نهـآيتـو فـرأق
    لآكـن آلعـشق نهـآيتـو مـوت
    آحـب آعـرفـكم آن آنـآ كنـت بعـشق زميلـه لينـآ فـى آلمعهـد ولأمـآخـآنتنـى آنـآ وقـفـت حيـآتـى مـن كـل آتجـآه وبقيـت عـآيش علـى آمـل آنـى آسـمع صـوتهـآ تـآنـى ولـو مـره فـى آلسنـه كـل آللـى آنـآ عـآوٍِزِ آوصلهلكـم آن آلـوآحـد فيكـم لأمـآ يحـب يحـآول يخلـى درجـه آلحـب الآولـى فـى قلبـو هيـه حـب ربنـآ سبحـآن وتعـآلأ آن ده آلوحيـد آللـى مـش هـآيسيبـك وكمـآن هايبقـى معـآك فـى كـل وقـت وكـل مكـآنِ
    آرجـو آلـرد عـلى كـلآمـى ويـآريـت يكـون مـن الشبـآب بـس آنمـآ آلبنـآت آنـآ مش بصـدق غيـر آمـى ومش عـآوز آخـد رآئى حـد منهـم لأنهـم كلهـم زى بعـض نـآقصيـن عقـل و ديـن وآنـآ بصـرآحـه آخـدت منهـم كـل آللـى مـآ كنتش آتـوقعـو منهـم
    وٍِآٍِلـسلآمٍَِ‘ عليـكـٍَِ‘ـمٍِ وٍِرٍِِحَ‘ـحـمـه آللـ9 وبـرَ‘ـكـآتـ9
    hamada
    مدير منتدى معهد طيبة
    مدير منتدى معهد طيبة

مُساهمة من طرف hamada في السبت 03 أبريل 2010, 5:31 pm

الله ينور على كلامك الجميل ده واللهي ياعظيمة أنا موافقك في كل الكلام اللي انت قولته ده وأظاهر انك كنت بتحب زملتنا اللي في المعهد اللي بتتكلم عليها حب جامد أوي باين من طريقة كلامك عليها
    بس أنشاء الله ربنا هايوفقك في اللي أحسن منها ومحدش عارف النصيب فين ..وكمان انا معاك في ان الحب موجود بس كمان الحب بجد ياعظيمة بقا نادر أوي ..ولما بيبقا الطرفين بيحبه بعض بيبقه عايشين مع بعض
    أجمل أحساس في الدنيا ..انما لما بيكون من طرف واحد بيكون محكوم عليه بالفشل ...

[ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط][ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذا الرابط]
    shiko2010
    عضو نشط
    عضو نشط

مُساهمة من طرف shiko2010 في الجمعة 09 أبريل 2010, 2:27 pm

عظيمه حبيبى قلبى معاك
    ربنا يصبرك ويعوضك باللى احسن منها بس انا عندى اعتراض صغير كدا
    انا وانت عارفين ان هيا عمرها ماخانتك هيا مجرد اتقدم ليها عريس واهلها غصبو عليها ودا موش بأيدها طبعا وانت عارف كدا
    على العموم ادعيلها ان ربنا يوفقها علشان هيا كمان بتدعيلك كتير اوى
    elqanas
    المشرف العام على منتدى معهد طيبة
    المشرف العام على منتدى معهد طيبة

مُساهمة من طرف elqanas في الجمعة 09 أبريل 2010, 6:40 pm

معاك يا عظيمة فى الكلام ده بس الحياة مش هتقف على كدا انت عايش علشان تتعلم وزى ما انت قولت الحب حاجة جميلة جدا لكن الجرح اصعب شىء فى الوجود انا حبيت قبل كدا واتجرحت وكنت زيك واكتر منك كمان وبحب تانى دلوقتى بس اتعلمت انى ما حبش لدرجة الجنون ونصيحة منى عيش حياتك ومتوقفش حياتك على اى حد وربنا يوفقك.....شكرا ليك

الوقت/التاريخ الآن هو الخميس 15 نوفمبر 2018, 4:08 am