منتدى مــعـــهــــد طيبـه لعلوم الحاسب الالي

أكبر تجمع لطلاب معهد طيبه والأكثر تميزا

مــــــــــنــتـدى مـــــــــعـــــــــهــــــــــد طـــــــــــيـــــبــــــــــه لـــــــلـــــــحـــــــــاســـــــــــــب الالــــــــــــى أكــبــر تــجــمـــــع للــطـــلـــــبـــــه والأكـــثـــر تــمــيــزا
*****اهــــلا ومـــرحـــبــــــا بـــكـــم في أكــبـــر تــجــمــع لطــلاب مــــعـــــهـــــــد طـــــيـــبـــــه لـــعـــــلــــــوم الــحــاســب الالــــي*****

حد يقولي المشكله فين؟

شاطر
    hamada
    مدير منتدى معهد طيبة
    مدير منتدى معهد طيبة

حد يقولي المشكله فين؟

مُساهمة من طرف hamada في الإثنين 07 ديسمبر 2009, 7:45 pm

حــد يـقــولــي المـشـكله فــيــن؟

أنا خلااااص مش عارف أعمل أيه هقول كلام لأول مره أقوله عشان انا احترت ومش عارف المشكله فين ..لما أشوف ناااس اقل مني في المستوووى عشرات المرات وبيجوه يتعلمه مني ويجيبه أعلا مني في الامتحانات
    ده يبقى اسمه ايه ؟؟؟؟؟ الدرجه الي انا جبتها دي في الفوتوشوب والماكس تعني أن أنا معنديش خلفيه عن البرامج اصلا ...ليه بقول كده
    عشان انا شوفت طلبه بيتحيله عليا عشان اعرفهم حاجه وأجي ابوس وأعرف جايب كام في الامتحان القيه جايب 29من 30 بالنسبه للدرجه بتعتي قلي انا مش عارف اقولها لحد الناس قلي جايبه الدرجات دي هي قلي تيجي تعلمني بقا ..أنا قبل لما اعرف درجات الطلبه في المعهد
    لما كنت وخدها من المنتدى وعرفت درجتى قلت الحمد لله ومعترتش
    ليه معترتش ؟؟عشان انا قولت بقا أن اكيد الناس التانيه جيبين درجات
    هزيله أو على الاقل زيي لما رحت المعهد لقيت حاجه غريبه لقيت أن أنا من أقل الطلبه درجات قلي بيتعلمه مني .هقول تاني مره قلي بيتعلمه مني أقل واحد فيهم جايب 25 وقلي جايب 27 وقلي جايب 29
    وكانت الطلبه دي بتسألني اول لما رحت المعهد انت جبت كام ؟؟كنت بقولهم درجتي محدش سدقني افتكروني بهظر ومحدش سدقني ..رديت وقلتلهم ليه هو انتم جيبين كام أقل واحد من قلي رده علياكان جايب25 من 30
    الكلام الجاي بقا اهم عشان اثبت ان أنا استاهل درجه احسن من قلي جيبها دي

أنا بعلنها وأمام الجميع وأمام المعهد كله

أنا عايذ قلي طلع الاول على المعهد مايهمنيش بقا أذا كان ولد او بنت ونعد كل واحد فينا على جهاز في المعمل والكل يقيم من يستاهل يطلع الاول على المعهد
    ومش عايذ درجتي بعد ماده يحصل انها تتغير او حاجه لا بس على الاقل أثبت قدام نفسي وقدام الجميع في المعهد أنا أستحق ايه وغيري يستحق ايه ..لو ده محصلش أنا بعد كده ولا ههتم بأي بحاجه في المعهد ولا هحضر أي محاضرات ولا نظري ولا عملى وعلى رأي الجميع ماهو كده كده نجحين وخلاص
    ومتفرقش بقا الدرجه مادام كده وحشه وكده وحشه يبقا اريح دماغي أحسن زي الباقي وخلاص ..وأنا عارف تقدير نفسي كويس أوي..ومايهمنيش تقدير المعهد

حـــــمـــــاده
    usher
    عضو متميز
    عضو متميز

رد: حد يقولي المشكله فين؟

مُساهمة من طرف usher في الإثنين 07 ديسمبر 2009, 10:29 pm

السلام عليكم
    بص ياحماده كلنا بيحصل معانا كده وبنقول ايه الظلم ده بس مدام انت واثق من نفسك ولا مليون درجه هتخليهم يشتغلو حلو مدام مش فهمين وانت حتى لو جبت درجه مش كويسه مش هتخليك مش فاهم حاجه (اهم حاجه درجات اخر السنه ومش بيعلموها بتوع المعهد واهم من النظري ده العملى يعنى شغلك انت(
    samiromance
    مشرف على منتدى الحب والرومانسية
    مشرف على منتدى الحب والرومانسية

مُساهمة من طرف samiromance في الأربعاء 09 ديسمبر 2009, 2:38 am

الرد على كلامك يا حماده
    انا جبت درجه يعنى مقبوله شويه
    بس بى الطريقه دى فى حط الدرجات
    حاجه تقلق فى ادرجات الشهاده بتاعت اخر السنه
    كده ممكن ننظلم فى الدرجه
    وربنا يستر
    hamada
    مدير منتدى معهد طيبة
    مدير منتدى معهد طيبة

مُساهمة من طرف hamada في الأربعاء 09 ديسمبر 2009, 5:38 am

على فكره السبب الاول والرئيسي في أنا في طلبه متفوقين وبيجيبه درجات متوسطه هي طريقة اسئلة الامتحان نفسهابمعنى
    اسئلة الصح والغلط والاختيارات الكتير دي في الامتحانات أولا المفروض ان الكمبيوتر مفهوش كده يعارف السؤال وفهمه كويس ياميعرفوش وكمان الاسئله دي بتساعد طلبه كتير على الغش من بعض لأن طريقه اجوبتها سهله جدا واحد يقول لواحد ياصحبي السؤال الاول في صح وغلط أيه يقوله غلط مثلا او صح وفي الاختيارات التاني يقوله اختار ايه انهي أجابه في الاختيارات يقوله أختر الاجابه قلي في النصف .......
    والاسئله دي بتكون وخده نصف الامتحان تقريبا أو أكتر كمان زي مكان في الفوتوشوب كان صفحه كامله في الفوتوشوب صح وغلط

السبب الثاني أن الامتحان بيقرر هو هو بعد ما اللجنه بتطلع من الامتحان الي بيدخله بعديهم بيمتحنه نفس الامتحان ونفس الاسئله طب ازاي وده فضل يتقرر حتى الان للسه ممتحنوش بيمتحنه دلوقتي
    الا متحان قلي امتحناه قبل العيد********
    ياريت تريقة الامتحانات تتغير عشان كل واحد يأخذ حقه ومعلش أنا من نحيتي مش معترف بنتيجة أي حد ......
    على فكره ياسامي أنا جايب نفس درجتك بس الدرجه دي طبعا كأني ساااااااااقط...عشان كده مش بقولها لحد

الوقت/التاريخ الآن هو الثلاثاء 22 مايو 2018, 9:10 pm